Ett jäkla hattande...

Efter ett jäkla hattande fram och tillbaka så hamnade vi på akuten med Seth för att han är
så rosslig hela tiden. Läkaren tyckte inte de lät så illa som husläkaren gjort ett par timmar innan.
När seth började gråta på sitt eget lilla vis så vaknade hon till liv lite.
Hem åkte vi med en medicin att inhalera, tyvärr hjälpte den inte riktigt.
Idag var jag tillbaka hos allergi sköterskan och fick ut en ny medicina och har visserligen bara
provat den en gång nu ikväll, men de va som att blåsa ut ett ljus! rosslet försvann! Helt underbart.
Så antagligen är de väl astma min lill kille har. Synd att min älskade påg ska ha de men väldigt
skönt för mammahjärtat att få veta vad de "antagligen" är. Men lite irriterad är man allt, att de ska behöva
ta 5 månader för dom att komma fram till detta, skandal.

Iaf, nu är namngivningen avklarad, den gick av staplen den 24Januari, och den blev lyckad, nästan HELT som jag tänkt mig faktiskt. Vi bjöd på mat, dricka, kakor och tårta. Folket verkade vara nöjda. Jag och micke höll litet tal (är ingen talare inför massa folk) och visade seth, sedan överraskade vi Elias och frågade om han ville vara fadder åt Seth så han fick ett förstorat foto inramat på seth, och Camilla sjöng en sång för honom "välkommen till jorden" tror jag den hette. Seth tappade hakan och bara rå stirrade på camilla när hon sjöng för honom, så fint sjunger hon, och ja, gissa om jag hade tårar i ögonen! Fick höra flera gånger från släkten hur fint hon sjöng.

Nu sitter Seth utan stöd längre stunder, duktiga påg! de gjorde han när han var 5 månader och en vecka. (som förälder får man skryta över sina barn)

Antaligen kommer seth få den hära vaccenationen som är gratis för barn som är födda efter den 1okt, alltså inte gratis för Seth, så för oss blir de nog att hosta upp 1700kr för ett vaccin som täcker till 70%, MEN kosta vad de kosta vill, vår påg är värld allt och liiiiite till så tycker läkaren de så får de bli så.

Nu ska jag nog ta min förbannade snoriga näsa och krypa ner i sängen, för i morgon ska vi glo på cykel till mig, har önskat mig en sådan i födelsedagspresent!

Natti!




Kommentarer
Postat av: susanna

hehe, torrschampoo är varje tjejs bästa vän ;) om du vaknar en morgon och har småfettigt hår och inte orkar eller hinner duscha så bara sprayar du det över det fettiga och gnuggar in det och så är du good to go :) Ser nytvättat ut om man gnuggat in ordentligt annars finns risken att det ser lite dammigt ut. Men jag älskar det. Jättebra att ha på hyllan om man bara helt plötsligt måste iväg och inte hinner duscha :) kostar 80:- på Åhléns, värt varenda krona!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback